Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartsenpraktijk Camminghaburen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:00 - 12:30 | 13:00 - 16:30
dinsdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 16:30
woensdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 16:30
donderdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 16:30
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 16:30
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Havingastate 9E-11
Leeuwarden 8925 AZ
Route

Patiëntervaringen

1396 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Goed maar rommelig

Behandeling implantoloog goed uitgevoerd met weinig naklachten. Behandeling was wat rommelig. Zaken lagen niet klaar en moesten nog bij elkaar gezocht worden. Verder bloedheet in de behandelkamer.

Erg professioneel personeel

Erg mooie en rustige werkkamers, schoon en hygiënisch ingericht Personeel is vakkundig en professioneel

Goede zorg aan het gebit

Mondhygiëniste die mijn gebit heeft gereinigd doet het zo goed en pijnloos dat je er bijna bij in slaap valt tijdens de behandeling. Tandarts hoefde alleen de controle van het gebit doen en de APK. Vriendelijk personeel en professioneel

Prima

Prima wachttijden zijn niet te lang. Vind dat medewerkers aan de balie wat vriendelijker zouden kunnen zijn

Goed geholpen

Vriendelijk geholpen. Goede uitleg. Heel tevreden

zorgvuldig

Niet gehaast, wel met zorg

Hele fijne tandarts, super voorzichtig in je mond. Goed advies

Kundig en voorzichtig. Geen pijn bij controle. Ook de mondhygiënist Hilde is zeer goed in haar werk

uitstekend geholpen vriendelijke mensen

uitstekend geholpen

Vriendelijke en vakkundige behandeling!

Vriendelijke en vakkundige behandeling!

Super

Fijne tandarts en kon mij meteen helpen met een nieuwe vulling. Ik weet alleen haar naam niet meer

Prima

Deskundig, goede uitleg, geen onnodige behandelingen.

Een klantgerichte en zorgvuldige behandeling

Zoals altijd heeft Marcy me goed behandeld!

“Professionele behandeling en alles was goed schoon en verzorgd.”

“Ik heb een erg fijne ervaring gehad bij deze tandartspraktijk. De praktijk zag er schoon en verzorgd uit en ik werd vriendelijk ontvangen. De behandeling verliep professioneel en rustig, waardoor ik me op mijn gemak voelde. Er werd duidelijk uitgelegd wat er gedaan werd en er was veel aandacht voor hygiëne en zorg. Zeker een praktijk waar ik met vertrouwen terugkom.”

Tevreden klant

Vriendelijke werknemers; duidelijke communicatie, zowel qua mail als in gesprek.

Goed, net als altijd

Fijn en deskundig

Vriendelijk, vakkundig geholpen.

Goede praktijk.

Goed

Goed en vriendelijk geholpen

Prima

Vragen hoe het met je gezondheid is Vriendelijke mensen Op een leuke manier geholpen

Snel en goed geholpen

's Morgens gebeld met klachten vanwege afgebroken kies, "s middags al geholpen en de behandeling werd snel en goed uitgevoerd.

Goede tandarts

Lieve meedenkende behulpzame tandarts.

Het ging allemaal goed. Op tijd aan de beurt, geen pijn tijdens behandeling.

Het ging allemaal goed. Op tijd aan de beurt, geen pijn tijdens behandeling.

Goed gesprek

Goed en duidelijk gesprek

perfect

Best praktijk en lief mensen daar werken.

Een goede hartelijke benadering

In het gesprek met de tandarts kon ik gewoon mijn gevoelens delen en er werd respectvol naar geluisterd. Dat geeft een gevoel van vertrouwen.